Saç Dökülmesi Tedavisi

saç dökülmesi tedavisi

Özellikle yanlış yaşam tarzı, düzensiz beslenme, kimyasal maddeler, psikolojik nedenler saç derisini ve saç köklerini olumsuz etkiler.

Teknolojik gelişmeler ve yeni nesil cihazlar yardımıyla saç dökülmesi tedavisi artık başarılı sonuçlar veriyor. Kliniğimize gelen hastalarımıza yaptığımız incelemeler sonucunda saç derisi ve saç kökleri incelenerek gerekli görülen saç dökülmesi tedavisi uzmanlarımız tarafından uygulanır.

Saç Dökülmesi Neden Olur?

Saç dökülmesi kişiye özgü bir problem olduğundan dolayı herkesin farklı bir nedeni bulunur. Saç dökülme nedenleri altında genetik ve çevresel faktörler yatar. Bu doğrultuda genetik faktörlerin içerisinde yer alan kadın tipi ve erkek tipi saç dökülmesi yer alır.

Bunun dışında deri problemi ve deri hastalıkları, dengesiz beslenme, hormonal problemler, doğum faktörü, kemoterapi ve stres gibi birçok neden saç dökülmesine neden olur.

Saç Dökülmesi Nasıl Önlenir?

Saç dökülme problemine son vermek amacıyla yaşam tarzını düzenli hale getirmek gerekir. Bu doğrultuda düzenli uyku, beslenme, stresten uzak durmak gibi faktörler insan sağlığını olumlu etkilediği gibi saç dökülmesine de iyi gelir. Ayrıca günümüz imkanları doğrultusunda dermatoloji uzmanları tarafından gerçekleştirilen saç dökülmesi tedavisi işlemlerinden de yararlanmak faydalı olacaktır.

Saç Dökülmesi Tedavi Yöntemleri

Saç dökülmesini tamamen durduran bir ilaç bulunmuyor. Bu nedenle kalan saçların sağlığını korumak amacıyla doğru uygulanan saç ekim yöntemlerine ve saçı besleyen serumlara başvurmak gerekir.  BP serum gibi işlemler hem deriyi besler hem de saç köklerini sağlıklı hale getirir. Her geçen gün farklı özelliklere sahip saç ekim yöntemi kullanılıyor.

Saç dökülmesi tedavisi için kalıcı ve etkili özelliğe sahip yöntemlerin kullanılması daha faydalı olacaktır. Bu doğrultuda safir saç ekimi, dhi saç ekimi gibi yöntemleri başarılı bir şekilde uyguluyoruz.

Saç Dökülmesi Sebepleri Nelerdir?

Saç dökülmesinin genetik ve çevresel faktörlere bağlı olarak birçok nedeni bulunur. Genetik faktörler içerisinde aileden gelen genetik yatkınlık etkili oluyor. Bunun dışında saç dökülmesinde çevresel faktörler ve yanlış kullanılan kişisel bakım ürünleri bulunuyor.

İlginizi Çekebilir  Saç Ekimi

Deri hastalıkları, yanlış beslenme ürünleri ve alışkanlıkları, vücutta oluşan vitamin ve mineral eksikliği, hormanal düzensizlikler, bazı hastalıklar ve kullanılan ilaçlar, kemoterapi ve stres gibi etkenler saç dökülmesine neden oluyor. Tüm bu etkenlerden uzak kalmak ve doğru alışkanlıklar saç dökülme sorununu azaltır.

Erkek Tipi Saç Dökülmesi

Saç dökülme sorunu tıp dilinde farklı şekillerde adlandırılır. Androgenetik Alopesi olarak adlandırılan erkek tipi saç dökülme problemi daha çok hormonal nedenlerden dolayı yaşanır. Bu tür sorunlarda saçlar hızlı bir şekilde dökülmeye başlar.

Saçın hızlı bir şekilde dökülmesinin altında yatan sebeplerin ana nedeni androjenik bozukluklardır. Günümüzde saç dökülme problemi yaşayan kişilerin birçoğunda erkek tipi saç dökülmesi görülür. Bu dökülme öncelikle başın üst kısmında kendini gösterir ve zamanla dökülmenin boyutu artarak devam eder.

Kadın Tipi Saç Dökülmesi

Erkekler gibi birçok kadında da saç dökülme problemi görülür. Kadınlarda görülen saç dökülmelerinin temel iki nedeni bulunur. Bu nedenlerin ilki hormonal düzensizliklerdir. Yani kadınlarda görülen polikistik over hastalığı ile böbrek üstü hastalığı ciddi saç dökülmelerine neden olur.

Ayrıca menopoz döneminde yaşanan hormonal düzensizlikler ve psikolojik sorunlar sonucunda kadınların tepe bölgesinden itibaren saçlar hızlı bir şekilde dökülmeye başlar.

Hormonal nedenlerin dışında kadınlarda görülen saç dökülmelerinin bir diğer önemli nedeni de genetik faktörlerdir. Ailede saç dökülme problemi yaşayan kişilerde genlerle gelen böyle bir etki ileride saç dökülmesine neden olabilir.

Hangi vitamin eksikliğinde saç dökülür?

Vücudun yenilenmesinde etkili rol oynayan vitaminlerin azalması birçok hastalığa neden olur. Saç dökülmesi vitamin eksikliğinden kaynaklanan bir sorundur. Saç dökülmesinde eksikliği bulunan vitaminler içerisinde B12, D vitamini, demir, çinko ve folik asit bulunur. Saç derisini ve saç köklerini desteklemek amacıyla bu vitaminleri içeren besinleri tüketmek gerekir.

İlginizi Çekebilir  Accent Prime

Saç dökülmesine ne iyi gelir?

Saç sağlığını korumak ve saç derisini yenilemek amacıyla saçın gelişimini destekleyen vitamin ve mineral bakımından zengin besinler tüketilmelidir.Özellikle B12 ve D vitamini içeren besinlere yönelmek daha doğru olacaktır. Bunun dışında folik asit ve çinko içeren besinlerde saçı kökten besleyerek destekler.

Bu konuda uzmanlarımızın yaptığı araştırmalar sonucunda saç dökülme problemi yaşayan hastalarımızın ceviz, fındık, yumurta, yeşil yapraklı sebze, kırmızı et ve baklagil tüketmesini tavsiye ediyoruz. Ayrıca saç sağlığı için en önemli faktör gün içerisinde bol miktarda su tüketilmesini öneriyoruz.

Saç dökülmesi Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Saç dökülmesi tedavisi tercih edilen yönteme bağlı olarak değişkenlik gösterir. Ayrıca saç dökülme problemi kişiden kişiye değişkenlik gösterir. Bu nedenle saçın yapısını ve hastanın cilt tipini doğru analiz etmek ve en uygun yöntemi kullanmak gerekir. Tedavi süreci kişiye özel ayarlanır.

Saç Dökülmesi Tedavisi Fiyatları 2024

Saç dökülmesi tedavisi almak isteyen birçok kişinin en çok merak ettiği konulardan biri de tedavi fiyatlarıdır. Tedavi fiyatları tercih edilen işlem ve uygulamaya bağlı olarak değişir. Fiyatları belirleyen diğer etkenler içerisinde tercih edilen klinik ve doktorun deneyimi de etkilidir. Saç dökülmesi tedavisi fiyatları 2024 merak edenler bizden fiyat bilgisi alabilirler.