Saç Mezoterapisi

saç mezoterapisi

Saç Mezoterapisi Nedir?

Saç mezoterapisi kadınlarda ve erkeklerde meydana gelen saç dökülmesi sonucunda gerçekleştirilip, saç köklerini güçlendirmiş olur. Gerçekleştirilen işlem sayesinde saç köklerinin ihtiyaç duyduğu mineral ve vitamin takviyesi gerçekleştirilir.

İşlem sayesinde saç dökülmesi ve saç seyrelmesi gibi durumların ortadan kalkmasına yardımcı olur. Saç dökülmesi, çeşitli nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Bunun genetik faktörler, çevresel faktörler, stres, kullanılan ilaçlardan kaynaklı olarak dökülme meydana gelebilir.

Erken dönemde teşhisi konulan saç dökülmesinden sonra oldukça etkili sonuçların alınmasına yardımcı olur. Faydalı ve hızlı olarak sonuç alınabilir. Saç mezoterapisi işlemin uzman hekim tarafından yapılması uygun görülür.

Saç Mezoterapisi Saç Çıkarır Mı?

Gerçekleştirilen saç mezoterapisi işlemiyle birlikte uyuyan saçların uyandırılması ve saç çıkarması mümkündür. Vitamin ve mineraller sayesinde yeni saç oluşumu meydana gelir. Yapılan tedaviyle, saç derisindeki dolaşımın daha hızlı hale gelmesi sağlanır. Saç köklerinin kısa süre içinde daha sağlıklı hale gelmiş olur.

Saç seyrelmesini daha az seviyeye çekerek sorunun ortadan kaldırılmasında rol oynar. Uzman hekimler tarafından gerçekleştirilen bu işlemin sonrasında olumlu ve sağlıklı sonuçlar alınacağından emin olmak gerekir. Kısa süre içinde değişikliğin gözle görülebilir hale gelir.

İşlem öncesinde ve sonrasında verilen talimatların yerine getirilmesi ise tedavinin etkili sonuç vereceği anlamına gelir. Eksiksiz bir şekilde tamamlanmış ve yapılan bu işlemde saç kökleri sağlıklı duruma gelecektir.

Saç Mezoterapisi Nasıl Uygulanır?

Saçın ihtiyaç duyduğu ve saç kökünün sağlıklı hale gelebilmesi adına bazı bileşenler kullanılır. Vitamin ve minerallerin içeriği sayesinde hazırlanmış olan karışımın saç kökünün altına yani deri altına enjekte edilir. Bu vitamin ve mineraller; vitamin A, kalsiyum, potasyum, bakır, biotin, demir, çinko ve minoxidil gibi şeklinde ele alınabilir. Bütün bu bileşenler, ihtiyaç duyulan şekilde hazırlanır ve ardından deri altına enjekte edilir.

İlginizi Çekebilir  Jawline Dolgusu

Yapılacak olan saç mezoterapisi işleminden önce saç derisini yumuşatmak için buhar banyosu yapılır. Böylelikle kafa derisindeki bütün hücrelerin açık hale gelmesi sağlanır. Ağrısız olarak yapılan işlem olarak bilinir.

Yapılan tedavi kişiden kişiye değişkenlik gösterebilir. Yani saç derisi herkeste farklı ihtiyaçlar halinde sıralanabilir. Hazırlanan bileşen karışımı, muayenede belirlenir ve ardından planlaması gerçekleştirilerek tedavi başlatılır.

Saç Mezoterapisi Ne Kadar Sürer?

Kişiden kişiye değişim gösteren tedavi yöntemleri, genelde seans sayısına bağlıdır. Yapılacak işlemde tedavi süresinin artış veya zalış gösterme durumu vardır. İlk seansta gerçekleştirilen tedavide süre biraz fazla olabilir.

Yapılacak olan seans uygulamasının haftada bir kere uygulanması sağlıklı sonuç verir. Daha ileri seans uygulamaları ise ayda bir kere yapılabilir. Tedavi tamamlandıktan sonra saç köklerinin daha doğru şekilde korunması ve saç sağlığını koruyabilmek adına tek veya iki seans koruması gerçekleştirilebilir.

Yapılan saç mezoterapisi uygulaması yaklaşık olarak 40-50 dakika arasında değişkenlik gösterebilir. Tedavi süreci ise 5-6 ay kadar sürebiliyor. Bu durum kişinin rahatsızlığına bağlıdır.

Saç Mezoterapisi Etkisini Ne Zaman Gösterir?

Kadınlara yapılan mezoterapi uygulamasının erkeklere göre daha yaygın olduğunu söylemek mümkündür. Uzman hekim tarafından gerçekleştirilen tedavinin sonucunda sağlıklı ve etkili sonuçlar almak mümkündür. Burada saç derisinin nemini kazanması ve uyuyan saçların uyandırılması için gerçekleştirilen etkili bir tedavidir.

Kısa süre içinde tedavi etkisini gösterecektir. Hatta bu durum ilk seansta bile gözle görülebilir durumdadır. Saç daha yumuşak olduğu için parlak görünmeye başlar. İyi bir görünüm elde edildiğinden dolayı birkaç ay içinde saç köklerinin çıktığı görülür. Saç kökünün oluşumunu 3-4. Aydan sonra etkisini göstermeye de başlayabilir.

Tedavinin kişiden kişiye farklılık gösterdiği durumlar vardır. Bu yüzden genetik saç dökülmesinde alınacak olan sonuçlar biraz daha uzun sürebilir. Tedavinin etkili olması adına seansların doğru zaman diliminde, eksiksiz bir şekilde tamamlanması gerekir.

İlginizi Çekebilir  Cilt Bakımı

Saç Mezoterapisinin Avantajları Nelerdir?

Yapılacak olan saç mezoterapisi uygulamasında faydalı sonuç alma durumu vardır. Çünkü burada saçın ihtiyaç duyduğu bileşenlerin dışardan takviye ile alınması mümkündür. Daha sağlıklı ve gür saçlara sahip olmaya yardımcı olur. Mezoterapi uygulaması sayesinde yeni saçların çıkması sağlanır. Saç derisindeki kan dolaşımının hızlanmasına, kepek oluşumunu ortadan kaldırmasına yardımcı olur. Oluşabilecek saç deri hastalığını önleyerek, sağlıklı saçlara kavuşulur.

Kısa zaman içinde gür ve uzun saçlara sahip olunur. Saç tedavisinde yapılan bu işlemin diğer uygulamalara göre daha düşük maliyetle gerçekleştirilir.

İşlem ağrısız olarak gerçekleştirildiğinden dolayı çoğu kişi tarafından gönül rahatlığıyla yapılabilir. Yapılan tedavi sonrasında kişinin sosyal yaşantısına kaldığı yerden devam edebilir. Bunun için hastanede yatmasına gerek yoktur. Oluşabilecek ciddi komplikasyonlar olmadığından dolayı güvenli bir tedavi yöntemi olduğunu söylemek mümkündür.

Saç Mezoterapisinin Öncesinde ve Sonrasında Yapılması Gerekenler

Saç mezoterapisinde yapılacak olan işlemin zahmetsiz ve kısa süre içinde gerçekleştirilmiş olur. Bazı hususların dikkate alınarak işlemin yapılması daha uygundur. İşlem yapılmadan önce kişinin uzman hekimin muayenesinden geçmesi gerektiğini unutmamak gerekir. Daha sonra muayene sonucunda saç durumu hakkında bilgi sahibi olunur. Saçın ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineraller belirlenerek, karışım hazırlanmış olur. Bu şekilde saç derisinin altına enjekte edilir.

İşlem öncesinde hastaya randevu oluştururken bazı hususların dikkate alınarak uygulanması gerekir. Kan sulandırıcı ilaçlar, sigara, alkol ve kafein tarzı gıdaların tüketimine ara verilmelidir. Bunların işlem yapıldıktan sonra da tüketilmesi uygun değildir. Düzenli olarak kullanılan ilaçlar varsa bunun uzman hekime bildirilmesi gerekir. İşlem öncesinde mutlaka saçın temiz olduğundan emin olmak gerekir. Saçın yıkanması daha uygun görülür.

İşlem yapıldıktan sonra ise saçın bir süre yıkanmaması büyük önem taşır. Çünkü yapılan işlem ve bakımın daha etkili olabilmesi için zamana ihtiyaç vardır. İşlem öncesinde tüketilmemesi gereken gıdaların 15 gün boyunca alınmamalı. Tedavinin olumsuz sonuçlanmasına sebep olacak durumlardan kaçınılmalı. Böylelikle istenilen ve sağlıklı sonuç alınmasına yardımcı olur.

İlginizi Çekebilir  İğneli Lipoliz

İşlem Sırasında Ağrı Oluyor Mu?

İnce uçlu iğnelerden yardım alarak işlemin gerçekleştirildiği tedavi yöntemidir. Bu sebepten dolayı oluşabilecek rahatsızlıkların ve sorunların önüne geçmek için önlem alınır. İşleme başlamadan önce anestezi uygulaması yapılır. Anestezi uygulaması sayesinde oluşabilecek ağrı oluşumunun önlenmesi sağlanır. Anestezi uygulaması sonra uyuşmalar başladığı zamanlarda işleme geçilebilir hazır hale gelmiş olur.

Saç Mezoterapisi Fiyatları 2024

Fiyat bilgisi bakımından ele alınan konu hakkında kesin bilgiye ulaşılamaz. Çünkü günlük yaşamada pek çok sağlık merkezinin kendine göre belirlemiş olduğu fiyat bilgisi vardır. Bu fiyat bilgisinin çeşitli nedenlere bağlı olacak şekilde hazırlanmasıyla birlikte ele alınır. Her sene değişim gösteren saç mezoterapisi fiyatları seans başına bağlı olacak şekilde belirlenir. Uygulanan tedavinin türü ve yapılacak olan işlemin seans sayısına göre fiyat değişimi meydana gelir.

Fiyatlandırma hakkında bilgi almak isteyen kişiler için, işlemin yapılacağı sağlık merkezi ile iletişime geçilebilir. Sağlık merkezinde randevu oluşturma ve ardından muayene gerçekleştirilir. Muayenede kişinin saç durumu hakkında bilgi sahibi olunur. Saçın ihtiyaç duyduğu vitamin ve mineraller belirlenir.

Tedavinin türü bakımından ele alınırken doğru planlama gerçekleştirilir. Ardından güncel fiyat bilgisi verilecektir. Genelde seans sayısına göre fiyat belirlenmiş olduğunu unutmamak gerekir. Saç Mezoterapisi Fiyatları 2024 hakkında bilgi almak için bizlere ulaşabilirsiniz.